Recordar contrasenya Nou usuari
Notícies

Tallers de lectura i llenguatge a la biblioteca o com passar un estiu divertit amb els llibres

Diumenge, 17 de Setembre de 2017
General

Els mesos de juliol i agost de 2017 la Biblioteca ha realitzat 41 sessions de lectura i jocs de llenguatge dins el pla de dinamització de l’estiu. Hi han participat al voltant d’uns 500 nens (de 4 a 13 anys) en diferents escenaris.

 

“Els dimarts de lectura”: tallers de lectura d’àlbums il•lustrats


S’han realitzat 24 sessions en els grups: 6-7 anys, 8-9 anys i 10-11 anys.

Al grup dels infants més grans ( 11 anys) s’ha format un grup de lectura fidel de 8 assistents. Els tallers pels més petits han tingut una mitjana de 4 nens per sessió.
L’activitat s’ha organitzat de manera que cada setmana es llegien i es comentaven contes tipus club de lectura, extrets de l’exposició Clijcat “T’estimo...o no”.

S’ha treballat sobretot amb àlbums il•lustrats ja que és una manera que els nens comencin i acabin el llibre durant l’hora del taller i que es pugui aprofundir en els comentaris personals sobre els llibres Les temàtiques de més èxit han estat les històries d’ amor, amistat, o família molt properes a les seves vivències. Als més petits, àlbums com Lola, L’oca ruca,La vaca que va pondre un ou... els han fet riure i divertir.


“Juguem amb les paraules”: tallers de joc i llenguatge


Els infants, a partir de 5 anys, han après en relació amb el desenvolupament del llenguatge i han treballat la memòria a través del joc. S’han divertit amb la creació d’històries i contes amb retalls i amb els passatemps, sopes de lletres, endevinalles, encreuats, el joc del “penjat”, invenció de paraules, cerca al diccionari, frases fetes, poesies, etc.


S’han dut a terme 8 sessions. Amb una mitjana d’edat de 5 nens per sessió., amb més assistents a l’agost.


S’ha organitzat de manera que els nens més grans poguessin ajudar als més petits per a seguir els jocs.


Tallers de lectura a la Bibliopiscina:


Cada dilluns durant una hora la Biblioteca ha proposat als nens i nenes participar en un taller que girava sempre al voltant d’un llibre des d’un punt de vista lúdic i actiu. A diferència dels tallers de “Dimarts de lectura”, no es pretenia obrir un debat sobre aspectes de la història sinó fer una activitat lúdica en base al llibre: llibres-jocs, papiroflèxia, codis secrets, llibres interactius etc. . Així doncs els tallers que més èxit han tingut han estat els de dibuix, ioga, endevinalles de contes tradicionals i “busquem a Wally”.